sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Norirullar

Publicerad 2012-05-25 21:40:05 i Mat & Recept



Ikväll var jag jättesugen på japanska smaker. Så det blev norirullar med avokado, zucchini (gurka gör dem för vattniga!) och massor av härlig rå lax! Och givetvis ordentligt med wasabipasta i! Det ska brännas i näsan! Går snabbt att göra och kan förberedas en bra stund innan servering. Gott att doppa i japansk soja!

Har käkat lite salta jordnötter nu, sonen kollar på film och har ätit en glass. Sambon är ute ikväll, jag ville inte gå ut eftersom jag verkligen bara vill komma i form. Men jag fick tre filmer som jag kan kolla på inatt :-)



... och då måste man ju gärna mumsa på något så jag blandade ihop två vispade äggvitor och knappt 1/3 paket Milda Visp 20% fetthalt med sukrin och två riktigt stora matskedar kakao. Ganska mycket kalorier ändå, men nyttigare än vanlig glass. Kommer definitivt inte orka äta hela bunken!! Den får stå och fasta till sig lite i kylen.



Blev ingen träning ikväll.... men det var nog lika bra, har inte känt mig helt 100 sedan jag kom hem från ICA. Känns som om jag druckit förlite vatten trots att jag tycker att jag varit noga med att fylla på ordentligt med vätska. Tanken är att köra ett aerobicspass 9.30 imorgon, får väl se om jag kommer upp! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela