sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Startvikt

Publicerad 2012-04-27 10:50:52 i Vikt & Mått



62.0 kg! Det betyder att jag har minst 10 kg att göra mig av med under de kommande 9 veckorna!
I skrivande stund känns det omöjligt... Men så tänker man ju om det mest - men man gör det ändå och vips så presterade man precis så mycket som man trodde var omöjligt! Det gör en stark och självkänslan växer.

Det här ska gå!

Det jobbigaste kommer vara de 2 första veckorna. Eftersom jag är så sockerberoende just nu finns det bara ETT alternativ, d.v.s. att helt skippa allt socker och alla kolhydrater. Jag kan inte låta mig själv smaka en endaste liten godisbit trots att det är fredag -för jag vet hur det kommer sluta. I katastrof. Hetsätning av sockerrika produkter (OBS! Vill poängtera att jag är inte bulimiker, så det som åker ner i magen stannar där!). Jag hoppas kunna bota mig själv från sockerberoende och kanske kanske våga hoppas på ett något mer normalt förhållningssätt till godis i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela