sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Spökmaränger

Publicerad 2012-04-30 16:41:51 i Mat & Recept



Åh, gudomliga maränger!! Lång tid men väl värt mödan! Och vilket bra godis!! Kalorisnålt som tusan och näringsrikt på protein! :-D

Min belöning till mig själv för att äntligen ha kommit nedanför 60-strecket blev en tidning.

Här kommer marängreceptet!



Jag fick till 7 "klickar" av den här satsen:
  • 3 äggvitor
  • 2-3 msk sukrin floorsocker
  • några droppar citronsaft

Vispa ordentligt med elvisp

Spritsa ut på bakplåtspapper (eller klicka som jag gjorde, därav blev det mer spöken än toppar)

In i ugnen 80-100 grader i 1,5-2 timmar! Stäng sedan av ugnen och låt dem stå kvar där i ytterligare en timme. Har bara hunnit smaka en men de smälter verkligen i munnen! Det här måste göras till helgen igen!

Ska mumsa i mig de på tallriken nu och titta i min tidning med en slurk kaffe :-)

 

Kommentarer

Postat av: Anna (Lycka 1 på fl)

Publicerad 2012-05-12 13:14:37

Tack så mycket för receptet!

Ska prova göra dessa någon dag, hoppas att barnen gillar dom också.

Tror du att det funkar med vanligt sukrin? Jag har inte florsockret hemma.



Jag lägger ut receptet på frökexen i min blogg under dagen :o)

Postat av: Sarah

Publicerad 2012-05-12 13:59:52

Testa med vanligt sukrin, det borde fungera lika bra! Man kan ju också använda andra sötningsmedel om man ex. föredrar stevia! :-)

Ska kolla dina frökex sen!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela