sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Avgifting !!!

Publicerad 2012-04-26 21:56:15 i Dagbok

Nu har jag fått nog. Efter nästan ett år på högskolan och 10 kg tyngre är det verkligen påtiden att hitta tillbaka till formen!

Jag måste försonas med mitt sockermonster som bor inne i mitt huvud. Vi kommer alltid att vara tillsammans, men vi måste hitta tillbaka till vägen där vi båda är tillfreds. Just nu har monstret allt som oftast övertaget. När stressen sätter in, olusten eller känslan av uttråkning. Då kommer en panikkänsla -jag måste ha socker. Jag måste äta snabba kolhydrater. Bröd, pasta med ketchup, choklad, popcorn, chips, lösgodis, glass med chokladsås -gärna allt och på en gång. Det är verkligen inte friskt...

Så nu är det avgiftning som gäller för att kunna komma tillbaka till en sund livsstil.
Bävar inför vägningen imorgon....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela