sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

PIZZA

Publicerad 2012-05-27 20:11:35 i Mat & Recept



Sambon är lite bakis idag, så det passade bra med pizza -äntligen! För jag har längtat!
Det var så länge sedan jag gjorde pizza så jag bara blandade lite ingredienser till pizzabottnen.



Började med en grund på 3 ägg, ca 1/2 burk lättkvarg och ost.



Vispade äggen pösiga, ner mer kvarg, lite vetekli, havrekli, psylliumskal, mandelmjöl, oregano, timjan , salt och riven Västan ost 5%.



Leta lite i kylen och hittade bl.a. oliver, skinka, lök och championerna som jag köpte på ICA tidigare. Och avokado, det är ett måste på pizza!



Tomatpuré i grunden, skulle inte orka göra en riktigt god tomatsås bara till mig själv, jag vill att det ska gå lika snabbt för mig som för killarna som beställer pizza! På med lite ost efteråt och in i ugnen tills den fått fin färg (se ovan).


Har käkat lite jordnötter nu efter, har lite körsbär kvar till ikväll och kanske tar en ruta mörk choklad (eftersom det är söndag) med en kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela