sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Utrensning avklarad!

Publicerad 2013-11-22 07:56:00 i Dagbok

Godmorgon. Har sovit ganska dåligt inatt igen tyvärr, men känner mig ändå hyfsat pigg. Sitter här med en kopp kaffe och funderar på vad jag vill ha till frukost. Idag börjar jag med att nästan fördubbla mitt kaloriintag. Kan komma att justeras längre fram igen, får se hur kroppen reagerar. Jag kan iallafall visa hur kroppen reagerat på dessa utrensningsdagar. Jag har tappat 5,4 kg på FYRA dagar! Officiell vägdag tänkte jag skulle vara på måndagar :)
 
 
Det låter helt galet, men i måndags när jag entrade vågen på morgonen efter helgen visade den 59,8kg. Jag visste att det mesta var vatten och lagrad glykogen i musklerna, men att det skulle vara SÅ mycket som 5,4kg.
 
Även om detta visar på att lågkaloridieter fungerar så gör det bara det under ett kort tag för de flesta. Detta viktras stannar givetvis upp om jag skulle fortsätta att bara leva på 600-700 kcal och framförallt skulle jag själv rasa ihop inom kort! Men att köra som kick-start några dagar kan jag rekommendera om man känner sig svullen och pluffsig. Våra kroppar är gjorda för att kunna leva på väldigt varierande energiintag, men då krävs också en rejäl påfyllning mellan lågenergidagarna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela