sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Inte riktigt som planerat...

Publicerad 2013-11-23 17:25:09 i Dagbok

Igår gick det inte riktigt som planerat med maten, faktiskt inte alls. Som allt för ofta tappade jag totalt fattningen under senare eftermiddagen och åt både det ena efter det andra. Att det ska vara så svårt att lära om hjärnan!
Jag har idag i efterhand beräknat att jag åt ca 3 600 kcal, minst, under gårdagen!! Helt galet, det mesta kommer från 5 ballerinakakor, en på se popcorn, tre rader choklad, en glass, en onödig brieost-macka, 5 godisbitar och lite annat. Ändå var detta inte speciellt mycket mot vad jag normalt vis äter under en helgkväll, skrämmande. Sedan kan man addera detta till även lördag och söndag. Så i vanliga fall konsumerar jag upp emot 15 000 kcal -per helg (!!). Inte sunt någonstans.
 
Men allt handlar om hur man tar sig upp igen. Idag startade jag dagen med en brunch vid halv tolv. Inte världens bästa brunch möjligvis, men det kompenserade både frukost och lunch och sedan bestämde jag mig för att inte falla tillbaka i mina dåliga helgmönster. Så med motivationen på topp bytte jag om och satte lurarna i öronen och fick till en jätteskön powerwalk på ca 1 h. Det blev 7,1 km totalt -494 kcal. När jag kom hem blev det lite träning.
 
  • armhävningar 10 x 3
  • squats med pilatesboll 15 x 3
  • Pilatespass 20 min
Hemma efter svettig runda!
 

Jag får se till att motionera ordentligt imorgon och hålla tummarna att inte fredagens ätardag satt för stora käppar i hjulet. Jag satsar på att vara i relativt fin form till nyår. Får använda detta och dra lärdom av och tänka på till nästa helg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela