sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Tråklunch

Publicerad 2012-06-05 12:08:00 i Mat & Recept



Lite tråkig lunch idag, men man blir mätt iallafall.

Jag vet inte om jag ska träna idag eller inte. Kan låta konstigt, men just nu när kroppen verkar stå på en platå viktmässigt kan det hjälpa att låta bli rörelse utöver nödvändig vardagsmotionen ett tag. Som jag skrivit och tjatat om tidigare så är vi inga robotar, kroppen kan behöva få vänja sig lite vid det lite lägre kaloriintaget som numera är standard och att inte få några kolhydrater från spannmål utan att för den delen behöva belastas med extra motion. Det kan istället leda till motsatt effekt, att förbränningen går ner mer om man plötsligt stryper maten och sedan ska träna som en toka. Känns som om jag vill ta det lugnt några dagar och se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela