sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Köttbullsmacka

Publicerad 2012-06-03 09:57:40 i Mat & Recept



Godmorgon!

Åh, så gott till frukostkaffet!! Low Carb-bröd Ny Start med philadelphia tomat & basilika 11% och köttbullar med persilja från igår! Mums.

Skippade morgonpromenaden idag, har nämligen planer på att dra till gymmet lite senare -med hela familjen. Får se om det blir ett svettigt spinningpass eller så kör jag en timme på crosstrainer. Kanske kör en kombo annars på löpband, crosstrainer och ev. rodd. Får se.

Igår sket jag i mina trångsynta inställningar och lyssnade på min lilla kropp istället. Den ville ha sådana här bland lösgodiset när vi spelade det nya LEGO Star Wars. Vet inte hur många jag åt, men det var lagom (okej, lite japanmix slank ner också). Vilken känsla! Jag tänkte knappt på att gå ut i köket och börja rota bland mackorna eller potatisen i kylen. För första gången på evigheter hetsåt jag inte godis, jag åt lagom och i lagom takt tills jag inte var sugen längre.



Magen känns faktiskt ganska platt idag. Är ju en del kvar på sidorna, ja fett är det ju såklart på magen också (annars skulle ju magmusklerna synas), men det känns som om det går åt rätt håll. Fantastiskt att kunna må så här bra efter att ha ätit godis! I vanliga fall så slutar det ju i kolhydrats-het-ätning och man är svullen som en elefant dagen efter p.g.a. all vätska som lagrats.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela