sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

God morgon!

Publicerad 2012-06-07 08:26:34 i Mat & Recept



Somnade jättetidigt igår, skönt att vakna fullt utvilad ibland. Idag fick det bli en bit chokladkaka till frukostkaffet, mumsigt! Ska pyssla lite här hemma och kanske börja planera hur jag ska göra om garderoben.

Vad som händer med vikten vet jag inte riktigt, det är fortfarande segt. Det är väl bara att vänta ut, tror det kommer lossna snart. Har funderat lite på varför kroppen tycks vara så "seg" och den enda skillnaden nu mot tidigare är att jag slutade röka för ett halvår sedan. Undrar om det kan ha haft så stor inverkan på kroppens metabolism. Jag tänker ju inte börja röka igen, det skulle jag aldrig klara (tycker det smakar SKIT idag!), då får det hellre ta lite längre tid att gå ner i vikt. Har också tänkt på att det kanske sitter i huvudet, att jag stressar min egen kropp. Egentligen borde jag skita i vågen en vecka och enbart väga mig på fredag. Får se om jag klarar hålla det nästa vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela