sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Eftermiddagsfika & mer funderingar

Publicerad 2012-06-02 15:18:58 i Mat & Recept



Efter att nästan ha deppat ihop totalt imorse så tog jag mig en ordentlig funderare när jag kom hem. Jag kom fram till att

1. Jag kan inte stressa fram en viktminskning med hjälp av "hårda metoder".

2. VILL jag leva som en anorektiker på pulverdiet och träna på gymmet 5 ggr i veckan? NEJ. Kan inte heller.. skulle börja hetsäta efter två dagar..

3. Spelar det någon roll om jag går ner till min trivselvikt på 1 månad eller 2, eller 3? Är det inte bättre att kroppen tar det i sin egen takt och samtidigt må bra under tiden? Ja!!

Så, nu slutar jag upp med de här dumheterna! Kommer väga mig varje fredag fortsättningsvis precis som hittills, men sluta med dumma förväntningar och att skuldbelägga mig själv, för vad och vems skull? Nu blir det lite mer fokus invändigt.



By the way, muffinsarna gick alldeles utmärkt att frysa in!
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela