sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Blommig falukorv

Publicerad 2012-06-11 21:50:55 i Mat & Recept



Mer eller mindre, det serverades iallafall blommor till i form av blomkål.



Sonen ville bestämt att vi skulle ta just den här, föredetta Euro Shopper. Hade de inte bytt namn så hade jag aldrig köpt den. Innehållsmässigt var det inte så stor skillnad mot ICA:s "finare" falu med, som jag tycker har blivit "mindre" fin. Kötthalten var 71% men jag har för mig att det var över 80% kött i den förr (har inte ätit falukorv på drygt ett år när jag tänker efter!). Den här kommer jag inte köpa igen, sambon fick en broskbit i sin bit. Något av det äckligaste man kan få anser jag. Får se om man kan hitta en falukorv med riktigt hög kötthalt, för det är jättegott att äta ibland.



Falun späckades iallafall med brynt lök och fänkål, smetades in med lite fransk senap och ketchup och så ett lager riven Västan Ost 5%.



Nu har vi spelat färdigt Rachet & Clank, synd för det var så roligt. Kanske spelar det igen :-) Blev kaffe, lite jordnötter och körsbär till. Har mumsat i mig en ruta mörk choklad också så nu borde jag orka den där joggen imorgon bitti - bara jag vaknar. Får se till att lägga mig i tid! Och inga nattliga aktiviteter................

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela