sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Motionsplaner & middagsdax

Publicerad 2012-05-26 17:50:29 i Vikt & Mått

Jag har tänkt en hel del på varför jag inte gått ner något under veckan. Det kan bero på flera faktorer; förra helgens hetsätning(ar) under lördag+söndag eller kvällsätningarna som tycks ha blivit mer standard än undantag. Så den här veckan kommer det att bli hårdare tag!



Sambon kom precis hem och vi hade ett snack om min vikt. Vi är alltid ärliga mot varandra och hans tips till mig var att powerwalka en timme varje morgon (före/efter frukost tyckte han inte spelade någon större roll och jag håller med). Så från och med imorgon blir det powerwalk - varje j*vla dag - i minst 30 dagar! Jag kommer bara köra lågintensivt så gymmet får vila tills jag nått målvikten, då kommer jag börja träna på gymmet för att shapa till det sista, t.ex. rumpa, bygga mer magmuskler ex. Ojoj, kommer bli tufft, men jag ska klara det. Det känns skönt att jag fått rätsida på kosten iallafall och kanske var det bra att ta det hela i etapper istället för allting på en gång.

Ute i köket puttrar en gryta som ska få puttra minst en timme till, blir gott!



Ska i med lite grönsaker sen också, får se om auberginen åker in i ugnen en stund istället för i grytan.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela