sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Minifrukost & bekännelse

Publicerad 2012-05-05 10:35:18 i Mat & Recept



Sitter här i soffan pigg som en mört med kaffe och en lättare frukost på ett litet kokt ägg och en liten skiva rostat Low Carb bröd med Västan ost 5%.
Trots att klockan är halv 11 så är jag inte alls hungrig. Blev väldigt mycket mat igårkväll, åt upp 1,5 gurka med en hel burk kvargdipp och alla rättikachipsen! Massor med vatten, fibrer och protein med andra ord. Och lite fett. Fick igång magen ordentligt i varje fall...

Men sen hände det....



... som ju skulle undvikas! Anade oråd redan då sambon visade upp snickersglasspaketet innan han slängde det i frysen. Snickers är min favrorit chokladbar, jag skulle kunna äta hur många som helst. Så ja, när allt var uppätet började sockersmonstret spöka i hjärnan. Jag släppte allt och åt 2 st, sedan åt jag 2 SIA-pinnar med jordgubbsgräddglass. Kände att det började gå riktigt illa -så jag gick och lade mig! Känns ändå bra att det slutade där och inte gick över i alla potatisklyftor i kylen, rostatbröd med marmelad och sambons ballerinakex..

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela