sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Jordnötssmör mot hetsätning

Publicerad 2012-05-15 21:38:36 i Mat & Recept



En stor klick jordnötssmör sätter sig fint så här på kvällen! Speciellt när man är så sugen på något som jag är just nu! Antar att det har med m*e*n*s*en att göra, att den kommer snart. Får käka gurka eller nåt sen. Jag tycker ändå att det känns bra sålänge jag inte äter upp alla kakor och annat snacks som jag_vet_var_det_finns_hemma..!

Kommentarer

Postat av: Anna (Lycka 1 på fl)

Publicerad 2012-05-16 08:13:39

Ser väldigt gott ut på bild men låter faktiskt inte lika gott. ;o)



Jordnötssmör? Är det något man köper färdigt eller gör du det själv?

Postat av: Sarah

Publicerad 2012-05-16 18:06:25

Jag tycker det är gott! Gillar man rostade jordnötter så gillar man jordnötssmör. Jordnötssmör finns i vanliga livsmedelsbutiker. Jag föredrar de ekologiska, för de har inget tillsatt socker. Det är helt enkelt bara malda rostade jordnöttisar :-) Finns också med eller utan salt samt "finmalet" och "chrunchy" med lite bitar i :-)

Postat av: Anna (Lycka 1 på fl)

Publicerad 2012-05-16 18:49:10

Låter bra!

Men hur nyttigt är det då?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela