sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Jordgubbskvarg

Publicerad 2012-05-06 10:27:19 i Mat & Recept



Kvarg + jordgubbsspad = jordgubbskvarg. Smakar som jordgubbsyoghurt, men lite nyttigare i min mening.
Är inte alls hungrig denna morgon heller, lite jobbigt för det är alltid lättare att följa en rutin. Så jag bestämde mig för att trycka ner lite frukost ändå.

Igår åt jag faktiskt inget vanligt socker! Senare på natten tog jag en liten portion tacofärs med sallad, grönsaker, lite kvarg och tacosås. Sen försvann mitt glasssug helt. Och där ligger förklaring till varför jag inte är hungrig idag -jag stoppade i mig en hel burk kvarg (i dipp form) och mycket protein gör att man håller mättnadskänslan läääänge. Hade jag väntat på att magen skulle börja kurra hade jag nog fått vänta till efter lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela