sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Hitta tillbaka till banan

Publicerad 2012-05-21 10:54:06 i Tankar

Godmorgon! Har nyligen vaknat.

Fy vilken helg! Jag halkade dit även igår, frestelsen blev för stor. Det är svårt att låta bli när man väl fått smak för kolhydrater. Jag är fortfarande en aning uppsvälld sedan lördagen. Åt inte såmycket igår, men på kvällen slank det ner 2 stora havrekakor med choklad, lite chips, en jordgubbsglass med strössel, kall klyftpotatis med ketchup (det är ju inte ens gott!!), 4 finnkrisp med smör och ost och sedan lyckades jag hejda mig själv.

Idag blir det nya tag! Så får se om man kan få till ett litet minus till fredagen ändå! Sedan måste jag seriöst hitta en lösning för det här beteendet. Det uppträder alltid när jag har varit ute och festat. Ibland mår jag inte ens så värst dåligt, men kanske är det en invand handling att "skylla på" att man är bakis för att få "gå lös" på allt med kolhydrater och stärkelse? Jag har inte tänkt att gå ut förens jag har nåt min målvikt, detta var ett undantag.
Samtidigt så mår jag så dåligt dagen efter jag har vräkt i mig så mycket skit, t.o.m. betydligt sämre än dagen efter man har varit ute och festat. Det är något jag verkligen måste jobba med, jag älskar att gå ut och dansa så att sluta gå ut är inte ett alternativ.

Tyvärr har det blivit mycket dåliga uppdateringar de sista två dagarna. Varför? Jo, det hade varit jobbigt att skriva inlägg om "nu sitter jag och trycker i mig en 300g chipspåse och sedan väntar ett pkt äckliga kakor". På så sätt hjälper bloggen mig att vara mer skötsam i vanliga fall, jag kan tänka mig för en extra gång "är det verkligen värt att äta en kaka?".

Här är dagens frukost, samma som igår.



Igår var vi på lekland hela dagen då sonen firade sin 5-års dag, mycket lyckat med alla hans kompisar! Käkade inte lunch förens vi kom hem vid 17-tiden (!) och redan då visste jag att det skulle skita sig på kvällen.. Så nu kör vi nya tag! Blir förmodligen en jobbig vecka!

Bjuder på en svettig bild från igår. Och nu j*vlar är det dags att komma i form, så inget mer skitätande!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela