sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Frikadeller i tomatsås

Publicerad 2012-05-16 20:53:23 i Mat & Recept



Gott, väldigt lätt och relativt snabbt! Blev frikadeller på skinkfärs (funkar med vilken färs som helst, "original" är väl med kalv om jag inte minns fel). Jag strimlade lite zucchini till mig istället för vanlig pasta.



Bjuder på en profilbild (i hemmasunkiga kläder) trots att bloggen egentligen är "anonym". Brukar laga mat i mina labbglasögon, perfekt när man steker mat men framförallt när man hackar lök! *Rekommenderas*



Såhär många bollar blev det av ca 530g färs. Efter maten återstår endast 2...!



Frikadellerna får koka under lock i kalv- eller oxbuljong (går t.o.m. bra med kycklingbuljong till grisfärs) ca. 5 min innan de läggs i stekpanna med lock /traktörpanna med tomatsås på krossad tomat, gul lök, vitlök, oregano, timljan, basilika, salt & peppar och får fortsätta puttra.



Nu ska hela familjen spela Rayman och senare blir det thriller/skräckis! Får bli lite kvällsfika (sugen efter en slitsam dag!). Bättre än att äta sånt här skit iallafall! ;-) Känner mig lite stolt över att jag snart fixat 2 veckor utan att åka dit, trots alla frestelser här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela