sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Förberedelser

Publicerad 2012-05-04 18:15:32 i Mat & Recept



Precis hemkomna, det var kul att återse min gamle vän igen! Nu är det dags för matlagning, men den här rackaren (rättikan) funderar jag på att hoppa över och ev. testa att göra chips på till ikväll...

Frågan är då, ska jag fritera dem i oljebad på spisen, ugnsbaka dem i olja i ugnen eller "torka" dem i ugnen??

Vi får väl se hur det blir... I vilket fall så tror jag att det blir utmärkta chips -även om de skulle bli feta så innehåller rättika endast 2,7g kolisar per 100g och gör den till en utmärkt fuskpotatis som man både kan ugnsbaka, steka eller koka! Eller ja -göra chips på :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela