sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Currywook med shiratakénudlar

Publicerad 2012-05-03 21:27:02 i Mat & Recept



Tur att vi valde snabbmat ikväll, för vi var ute länge i parken! Blev kycklingwook spetsad med bl.a. curry, vitlök och chili. Jag kokade shiratakénudlar till mig själv och grabbarna käkade vanliga äggnudlar till. Varmt och mättande.

Hela familjen kollade på Anna Skipper precis, känns lite extra peppande såhär dagen innan vägning.
Jag har beslutat att jag inte ska äta socker alls för att undvika det som hände förra fredagen när jag glufsade i mig nästan 300g chips och två stora, feta sockriga kärleksmums på en gång! Socker triggar mig oerhört, jag kan inte sluta då trots att det inte är gott efter några tuggor och "suget" är stillat. Så, lika bra att undvika helt. Men lite fredagsmys blir det ändå! :-)



Nu väntar en kanna hett te på mig i köket. Kom ihåg att köpa halstabletter idag, hostar minst tre ggr per 10 minuter, det blir ganska många ggr per timme! Undrar när man blir frisk så man kan börja röra lite på sig....

Drack en Red Bull Light till "Du är vad du äter", så nu väntar några timmar plugg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela