sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Blåbärspaj

Publicerad 2012-05-02 15:31:05 i Mat & Recept



Åh vad det doftar ljuvligt i lägenheten! Denna läckerbit kom precis ut ur ugnen. Slänger in receptet nedan!

  • 3 ägg
  • 0,5 dl sukrin / sötin
  • 0,5 burk kvarg 0,1%
  • 3 msk mandelmjöl
  • 3 msk havrekli
  • 2 msk krossat psylliumskal (eller fiberhusk)
  • 0,5 tsk ekologiskt vaniljpulver
  • 1 tsk bakpulver
  • en liten nypa salt!
  • 1 pkt ICA:s stora blåbär (de är jättegoda och ej så vattniga! Men frosta av dem först)

Ugn 180 grader (jag har ej varmluftsugn utan vanlig).

Vispa upp äggen pösigt med elvisp, vispa ner övriga ingredienser. Lägg ev. bakplåtspapper i en pajform (24 cm omkrets) eller smörj med lite fett, häll smeten i pajformen och förgrädda 5 min i ugnen.

Ta ut pajen och strö över blåbär, grädda i nedre delen av ugnen ca 15-25 min till. Låt stå och svalna!

 

Nu ska jag iväg och hämta sonen + handla innan jag ska äta paj!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela