sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Bekännelser från gårdagen

Publicerad 2012-05-27 10:31:39 i Tankar

Jahapp, vad hände igår då? Vad slank ner efter middagen? Jo, en macka, lite lösgodis, lite överbliven pastasallad, två (små) glassar och jordnötter. Usch. Som om jag behöver känna mig fetare än vad jag gjorde igår.

Har ätit frukost precis, trots att jag inte var hungrig (men sugen). Var så onödigt med allt skräp igår. Men idag blickar jag framåt, ska starta med powerwalks f.o.m. idag! Ja, så vägningen uteblev givetvis imorse...

Jag är så trött på det här nu, jag vill ha tillbaka min gamla kropp! Och kanske lite bättre t.o.m.



Ursäkta halvnakenbilden, men hittade bara den på den här datorn från förra sommaren.


Striktare planer den här veckan:
  • Powerwalk 1 h varje dag (något helt nytt för mig och kommer bli jobbigt!)
  • Inga fler kvällsätningar efter middag (såvida jag inte är HUNGRIG, sug räknas inte, varit slapp där sista tiden).
  • Spara vinet till helgen (får se om det gör någon skillnad).

 

Sen fortsätta som vanligt med maten och verkligen kämpa för att hålla igen kolhydrats-hetätningarna på helgen. Igår släppte jag nog taget för att det kändes så uppgivet, "vad spelar det för roll?". Farligt farligt att tänka! Nu ska jag satsa på minus till fredag, vågar man satsa på 56,X tro? Är det att ta i förmycket?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela