sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Allt känns piss

Publicerad 2012-05-06 19:10:49 i Tankar

Vet inte vad som hände, men vid 17-tiden blev jag plötsligt så nedstämd. Mina lår är så stora och min mage, jag kan ju inte ha något vettigt ur garderoben (som för övrigt är från förra sommaren!!) Hela jag är fortfarande "stor". Massor av plöfs lite varstans. Jag behöver en helt ny garderob, jag vill ha nya väskor, nya hattar och nya skor! Även om jag "kan" köpa det sistnämnda så är det inte roligt att köpa nya skor och väskor när man inte har en hel out fit att matcha det till. Risken blir bara att man köper sådant som aldrig kommer användas. Nåja, jag är ju på väg ner men det är ju myyyycket kvar. Mer kan jag inte göra. Det tar tid att gå ner i vikt, man kan inte loosa 10kg på 2 veckor. Eller kan och kan, om man har mycket övervikt så är det möjligt men inte för mig.
Under veckan som kommer finns det risk att jag står still i vikt mer eller mindre för att "rasa" något kilo veckan efter, känner ju min kropp ganska väl vid det här laget. Får vara mentalt beredd på det. Kul när man ser alla andra snyggisar överallt med snygga kläder i slanka kroppar... Brukar inte bry mig så mycket om hur andra ser ut, det är väl bara ett tecken på att jag inte är nöjd och trivs i min egen kropp. Än.

Spiken i kistan blev att Low Carb-brödet givetvis var slut på ICA Maxi och sambon började klaga på att vi åkt ut dit när de har vakuumpackat kött där ("vår" ICA har alltid färskt) och grönsakerna såg kassa ut m.m. Jag fick nog, så det blev ingen middag ikväll. Grabbarna köpte kinamat och jag kokade den sista Low Carb-pastan (som jag givetvis glömde köpa mer av när jag var där!!) till mig som blandades med lite sallad och en rad fetaost 10%. Är inte hungrig, bara nedstämd fortfarande. Har en massa plugg att ta tag i nu. Vaknar säkert på den andra sidan imorgon och är mitt vanliga pigga och glada jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela