sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Äggmackor

Publicerad 2012-05-12 09:00:08 i Mat & Recept



Godmorgon!

Blev ju över ett kokt ägg från den uteblivna frukosten igår som passade perfekt på två rostade skivor mörkt Ny Start med en skiva västan ost 5% som underlag och nån klick kaviar. Nu står jag mig nog länge!

Och gissa vad? Trots snickers- och jordgubbsglass, kakor med choklad, chokladbollar, chips och naturgodis hemma så åt jag inget av det! Och det bästa av allt var att jag faktiskt kände mig så nöjd med min egen lilla tallrik att jag inte ens behagade dräggla över det andra. Får hoppas på samma lättsamhet ikväll, för jag mår så mycket bättre dagen efter! Gissar på att jag blev så mätt eftersom både maränger, osten och citronkakan innehåller mycket protein som mättar.
Kom också på att körsbären inte triggade igång sockermonstret i mig som annars "vanlig" frukt gör. Kan bero på att körsbär har väldigt lågt GI. Kommer kanske experimentera en del med GI-frukt längre fram då:-)

Filmen var skit igår, minns inte ens vad den heter. Slutade med att jag la en skön ansiktsmask på natten med en klick (vanlig fast) honung och en mosad aspirintablett som fick sitta i 25 min. Det gjorde under för hyn, rekommenderas!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela