sockermonstret

En blogg om sockerberoende, kampen om vikten och vägen till att njuta fullt av livet!

Ångestfylld natt

Publicerad 2012-04-28 03:46:00 i Tankar



Kan inte sova. Har baddat mina ögon med kokt saltvatten och halsen värker så nu sitter jag här i soffan med en kopp varmt kvällste och en gammal dramafilm som surrar i bakgrunden.
Ångesten fyllde min hjärna så var tvungen att gå upp. Jag känner att jag inte hunnit plugga så mycket som jag borde. Jag inser också nu att jag kanske borde skaffat mig ett sommarjobb. Och vad har jag gjort mot mig själv, jag ser ut som en strandad val? Och inte fan klarade jag av att stå emot suget ikväll.... TVÅ chokladrutor (som på bilden) och säkert 200g chips... Det är bara att ta nya tag och försöka komma fram till vad som gick snett. Förmodligen ångesten över icke befintligt sommarjobb, förlite pluggande och att jag låtit mig själv förfalla.

Men, jag måste själv ha förståelse för att jag faktiskt är sjuk och inte orkat plugga på samma sätt som vanligt. Och formen kommer tillbaka, bara man ger det lite tid med rätt matvanor. Plugget går bra, jag har mitt studieschema. Jag är smart, jag lär mig jävligt fort, så det här kommer gå bra trots att det bara är 3-4 veckor kvar i skolan! Och ett sommarjobb behöver jag egentligen inte, jag har inga direkta utgifter varje månad och det finns så jag klarar mig på sommarkontot.
Så vad finns det att ha "ångest" över egentligen?

Det var skönt att skriva av sig i cybervärlden. Känns lite lugnare nu när funderingarna fått svar. Hoppas att jag kan bli frisk snart så att jag kan börja promenera och träna lite på gymmet så man slipper vara fast här hemma.

Ska glo lite till på filmen och sen skutta i säng med min onda hals. Imorgon blir det nya tag -igen- men utan socker!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela